Tyto všeobecné obchodní podmínky stanoví hlavní podmínky upravující poskytování služeb klientům společnosti ProFid Accounting s.r.o.
1. definice
Navíc k výrazům definovaným v jiné části těchto všeobecných obchodních podmínek budou mít následující výrazy níže uvedené významy:
1.1. Společnost – společnost ProFid Accounting s.r.o., IČO: 24772275, se sídlem Modřínová 1432/75, Kobylisy, 182 00 Praha 8, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze pod sp. zn. C 173065;
1.2. Smlouva – smlouva o poskytování služeb uzavřená mezi Společností a Klientem ohledně práv a povinností stran týkajících se poskytování Služeb, kterou tvoří zejména tyto Všeobecné obchodní podmínky ProFid Accounting s.r.o., případně uzavřené Zvláštní podmínky, např. týkající se informací o cenách nebo popisů doplňkových služeb;
1.3. Klient – osoba, která si vyžádá (objedná) Služby a uzavře se Společností písemnou Smlouvu;
1.4. Služby – služby a činnosti, které jsou na základě uzavřené Smlouvy poskytovány Společností, zejména poskytování Mzdové agendy a případné další podobné a/nebo související služby, pokud byly ujednány v písemné Smlouvě;
1.5. Účetní služby – služby zpracovávání kompletní účetní agendy, tj. vedení účetnictví a daňové evidence vymezené platnými právními předpisy, zejména obsahovou náplní předmětu živnosti „Činnosti účetních poradců, vedení účetnictví, vedení daňové evidence“, včetně souvisejícího poradenství a služeb administrativní povahy, které Společnost poskytuje Klientovi, přičemž bližší specifikace těchto služeb je uvedena v písemné Smlouvě; Klient bere na vědomí, že poskytované služby nezahrnují poskytování daňového poradenství nebo auditorských služeb; a
1.6. Odměna – cena, kterou je Klient povinen uhradit za poskytování Služeb, zahrnující i poskytnutí Mzdové agendy.
2. uzavření smlouvy
1.1. Uzavřením Smlouvy o poskytování Služeb Klient prohlašuje a zaručuje, že je podle platných právních předpisů oprávněn se Společností uzavřít Smlouvu; že si pozorně pročetl tyto všeobecné obchodní podmínky, včetně vymezení všech povinností, které z nich a ze Smlouvy vyplývají, zcela jim rozumí a souhlasí s tím, že je těmito vázán.
2.2. Klient uzavřením Smlouvy prohlašuje, že veškeré informace, které Společnosti poskytl, jsou přesné, správné a úplné a poskytnuté informace Společnosti se Klient zavazuje udržovat vždy úplné a aktuální.
2.3. Klient dále souhlasí s tím, že Společnost může postoupit některé nebo všechna svá práva a povinnosti vyplývající ze Smlouvy na třetí osobu.
2.4. Klient není oprávněn jakákoli svá práva nebo povinnosti, ať zčásti nebo v celku, vyplývající ze Smlouvy a/nebo těchto všeobecných obchodních podmínek převést nebo postoupit na jakoukoli třetí osobu bez předchozího písemného souhlasu Společnosti. Klient není oprávněn bez předchozího písemného souhlasu Společnosti postoupit jakoukoli pohledávku za Společností nebo takovou pohledávku jakkoli zatížit či poskytnout jako formu zajištění.
3. práva a povinnosti stran
3.1. Společnost se zavazuje:
(i) poskytovat Služby v souladu s těmito všeobecnými obchodními podmínkami, Smlouvou i všemi relevantními platnými právními předpisy;
(ii) na základě podkladů předaných Klientem řádně a v souladu s platnými právními předpisy zaúčtovat veškeré účetní případy tak, aby účetnictví bylo vedeno úplně, průkazným způsobem a správně a věrně zobrazovalo skutečnosti, které jsou jeho předmětem;
(iii) neprodleně upozornit Klienta na formální nedostatky předaných podkladů (zejména účetních dokladů) tak, aby Klientovi byla dána možnost tyto nedostatky napravit před sestavením dalších výstupů (např. daňových přiznání nebo roční účetní závěrky);
(iv) neprodleně upozornit Klienta na neúplnost předaných podkladů;
(v) informovat Klienta o změnách v obecně závazných právních předpisech, které mají vliv na rozsah povinnosti Klienta v oblasti vedení účetnictví;
(vi) postupovat při poskytování Služeb s odbornou péčí a v souladu s platnými právními předpisy;
(vii) odevzdávat Klientovi dohodnuté výstupy řádně a včas;
(viii) vykonávat činnost při poskytování Služeb podle pokynů a požadavků Klienta, nejsou-li tyto pokyny a požadavky nesprávnými a/nebo v rozporu s právními předpisy; a
(ix) na požádání předložit Klientovi přehled poskytovaných Služeb, které jsou předmětem uzavřené Smlouvy.
3.2. Objednatel se zejména zavazuje:
(i) hradit řádně a včas sjednanou Odměnu za poskytované Služby;
(ii) poskytovat Společnosti veškerou součinnost potřebnou pro řádné poskytování Služeb, které jsou poskytovány podle uzavřené Smlouvy;
(iii) předávat Společnosti veškeré účetní a jiné související podklady tak, aby mohly být Služby a zejména pak Účetní služby poskytovány řádně, resp. účetnictví mohlo být vedeno úplně, průkazným způsobem a správně, aby věrně zobrazovalo skutečnosti, které jsou jeho předmětem;
(iv) podklady potřebné k poskytování Služeb na žádost Společnosti neprodleně (bez zbytečného odkladu) doplnit či upřesnit, umožnit Společnosti kontakt se svými zaměstnanci či jinými pověřenými osobami a přístup i k jiným souvisejícím podkladům a informacím, to vše v rozsahu nutném či vhodném pro řádné poskytnutí Služeb.
4. předávání podkladů klientem
4.1. Společnost se zavazuje formálně kontrolovat Klientem dodané podklady a upozornit Klienta na jejich vady. Podklady označené Společností jako vadné budou zohledněny (vedeny) ve výstupech zpracovávaných Společností pouze na základě výslovného pokynu Klienta.
4.2. Předání a převzetí podkladů mezi Společností a Klientem bude probíhat v prostorách Společnosti, případně elektronicky prostřednictvím e-mailové komunikace nebo sdílením prostřednictvím Společností používaných elektronických platforem.
4.3. Není-li ve Smlouvě sjednáno jinak, je Klient povinen předat Společnosti podklady potřebné pro zpracování výstupů souvisejících s poskytováním Účetních služeb v termínech a v rozsahu podkladů stanovených Společností. Klient bere na vědomí, že po dobu trvání prodlení a/nebo nedodání potřebných podkladů pro zpracování výstupů souvisejících s poskytováním Účetních služeb není Společnost v prodlení se splněním svých povinností dle uzavřené Smlouvy. Opakované prodlení a/nebo nedodání potřebných podkladů zakládá závažné porušení povinností Klienta dle uzavřené Smlouvy.
5. odměna
5.1. Za poskytnuté Služby se Klient zavazuje hradit Společnosti sjednanou Odměnu. Výše Odměny je stanovena v uzavřené Smlouvě.
5.2. Odměna a případné další částky náležející Společnosti, jsou vyúčtovány vždy za jeden (1) uplynulý kalendářní měsíc, nebude-li ujednáno jinak, a jsou splatné vždy nejpozději do 15. dne ode dne vystavení daňového dokladu – faktury Společností na účet Společnosti uvedený ve faktuře. V případě prodlení s úhradou Odměny nebo jiné částky náležející Společnosti je Klient povinen uhradit smluvní pokutu ve výši 0,3 % z neuhrazené částky za každý den prodlení. Kromě dlužné částky a smluvní pokuty je Klient povinen uhradit všechny náklady, které vzniknou v souvislosti s vymáháním pohledávky za Klientem, a to i včetně nákladů na případné právní zastoupení pro domáhání takové pohledávky.
5.3. Klient je dále srozuměn s tím, že Odměna nezahrnuje náhradu hotových výdajů vynaložených Společností v souvislostí s poskytováním Služeb. Případné hotové výdaje budou Klientovi účtovány po jejich předchozím odsouhlasení.
6. ukončení
6.1. Klient i Společnost jsou oprávněni kdykoli Smlouvu vypovědět, a to i bez uvedení důvodu, s tříměsíční výpovědní dobou běžící od měsíce následujícího po měsíci, v němž byla doručena písemná výpověď druhé straně.
6.2. Společnost je oprávněna vypovědět Smlouvu bez výpovědní doby (s okamžitou platností) a omezit poskytování Služeb v případě, že Klient poruší tyto všeobecné obchodní podmínky nebo Smlouvu nebo platné právní předpisy.
6.3. Společnost se zavazuje v případě ukončení Smlouvy upozornit Klienta, jaká opatření je nutno učinit k odvrácení případné škody, která by při ukončení Smlouvy mohla vzniknout, popř. učinit neodkladné úkony, aby nedošlo ke škodě bezprostředně hrozící.
6.4. Za činnost provedenou Společností v souvislosti s ukončením Smlouvy má Společnost nárok na přiměřenou část Odměny, včetně náhrady hotových výdajů vynaložených Společností.
6.5. Výstupy zpracované Společností v souvislosti s poskytováním Služeb budou Klientovi poskytnuty v elektronické podobě (ve formátu dokumentů MS Excel) bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho (1) měsíce od ukončení Smlouvy. V téže lhůtě předá Společnost Klientovi i veškerou dokumentaci, kterou převzala v souvislosti s poskytováním Služeb dle uzavřené Smlouvy.
7. mlčenlivost
7.1. Společnost se zavazuje zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, o kterých se při plnění Smlouvy a poskytování Služeb nebo v souvislosti s tím dozvěděla. Povinnost mlčenlivosti trvá i po ukončení Smlouvy. Povinnosti mlčenlivosti může být Společnost zproštěna pouze písemným prohlášením Klienta.
7.2. Povinnost mlčenlivosti se vztahuje i na pracovníky Společnosti a na další osoby, které Společnost k plnění předmětu Smlouvy použije nebo jimž budou informace o Klientovi v souvislosti s plněním Smlouvy zpřístupněny. Společnost se zavazuje povinností mlčenlivosti zavázat všechny osoby, které mohou s informacemi o Klientovi v souvislosti s plněním Smlouvy přijít do styku a za dodržování povinnosti mlčenlivosti z jejich strany Klientovi odpovídá.
8. odpovědnost
8.1. Společnost odpovídá za škodu na věcech převzatých od Klienta pro účely poskytování Služeb v souladu s uzavřenou Smlouvou, ledaže tuto škodu nemohl odvrátit ani při vynaložení veškeré odborné péče.
8.2. Společnost neodpovídá za újmy a škody vzniklé v důsledku porušení povinností Klienta, zejména vzniklých z důvodu nepředání informací a podkladů (včetně pozdního předání informací a podkladů) k jejich zpracování a/nebo předání neúplných, nesprávných nebo nepravých informací a podkladů ke zpracování.
8.3. Společnost není odpovědná za ušlý zisk, ztrátu tržeb, ztrátu dat, finanční ani nepřímé, zvláštní či následné škody, ani za jakékoli jiné škody, vzniklé v souvislosti s poskytováním Služeb, a to ani nepřímo.
8.4. Klient a Společnost dále sjednávají, že celková odpovědnost Společnosti za jakýkoliv případný nárok vznesený na základě právního vztahu založeného a nebo souvisejícího s uzavřenou Smlouvou nepřevýší a je omezen do výše částky odpovídající výši uhrazené částky za poskytnuté Služby v předcházejících šesti (6) kalendářních měsících. Pokud nelze určit maximální náhradu dle předchozí věty, odpovídá tato maximální náhrada škody aktuální úhradě Odměny.
9. zpracování osobních údajů
9.1. Klient bere na vědomí, že Společnost může zpracovávat vybrané osobní údaje, a to v souladu s dokumentem Zásady ochrany osobních údajů, který je k dispozici na adrese https://www.profidaccounting.cz/gdpr/.
10. změny všeobecných obchodních podmínek
10.1. Má se za to, že změny těchto všeobecných obchodních podmínek vstupují v účinnost tím, že bude Klientovi sdělena příslušná změna písemnou formou a Klient i po takovém sdělení pokračuje v odběru poskytovaných Služeb (tj. Klient nevysloví svůj nesouhlas se změnou).
11. rozhodné právo a soudní přislušnost
11.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky se řídí a vykládají v souladu s právními předpisy České republiky. Nebude-li možné případný spor vyplývající z těchto všeobecných obchodních podmínek vyřešit smírně, bude daný spor rozhodnut před věcně a místně příslušným soudem.
11.2. V případě sporu mezi Klientem coby spotřebitelem a Společností může spotřebitel využít možnosti mimosoudního řešení spotřebitelského sporu u České obchodní inspekce (http://www.coi.cz). Pravidla postupu řešení spotřebitelského sporu jsou uvedena na stránkách České obchodní inspekce. Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu je rovněž možné vést u Evropské komise na webových stránkách https://webgate.ec.europa.eu/odr/.
12. oznamování
12.1. Klient se zavazuje Společnost neprodleně informovat o případných změnách jeho kontaktních údajů, případně jiných údajů, které jsou rozhodné pro plnění povinností dle těchto všeobecných obchodních podmínek a uzavřené Smlouvy.
12.2. Oznámení, které má být učiněno podle těchto všeobecných obchodních podmínek nebo Smlouvy bude učiněno řádně, pokud bude: (i) doručeno osobně, (ii) zasláno doporučeně, nebo (iii) zasláno datovou zprávou informačního systému datových schránek. Bude se mít za to, že oznámení, které bylo odesláno v souladu s tímto bodem, bylo doručeno: (i) v případě osobního doručení v okamžiku doručení druhé smluvní straně, (ii) v případě zaslání doporučenou poštou v den uvedený poskytovatelem poštovních služeb jako den, kdy bylo podání obsahující oznámení doručené druhé smluvní straně nebo oznámeno uložení zásilky, nebo (iii) v případě zaslání datovou zprávou informačního systému datových schránek v den uvedený poskytovatelem jako den, kdy bylo podání obsahující oznámení doručené druhé smluvní straně.
13. závěrečná ustanovení
13.1. V případě, že by se některé ustanovení nebo jeho část těchto všeobecných obchodních podmínek stalo nebo bylo shledáno neplatné, neúčinné, nevymahatelné či zdánlivé, nemá to vliv na platnost a účinnost jiných ustanovení nebo jejich částí ani těchto všeobecných obchodních podmínek jako celku a tyto budou vykládány tak, aby byl co nejvíce šetřen smysl a účel těchto všeobecných obchodních podmínek. Klient a Společnost se v takovém případě zavazují nahradit neplatné, neúčinné, nevymahatelné či zdánlivé ustanovení novým ustanovením, které bude svým významem co nejvíce odpovídat dotčenému ustanovení.
13.2. Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou platné a účinné od 1. listopadu 2024.